donderdag 15 november 2012

Zondag 4 november t/m maandag 12 november - visite, visite een huis vol visite .....

Zondag  4 november 2012 :
Na een heerlijke rustige dag rijden we  rond  half 7 richting Orlando Airport. Vanavond komt onze vriendin Nel aan met United Airlines .  We wachten op de cellphone  parkeerplaats op haar telefoontje. Na een poosje gaat de telefoon en meldt ze dat ze met haar koffer buiten staat. Wij vinden dit een makkelijke manier van ophalen, geen gedoe met parkeren in de parkeergarage etc.
Hup, koffer inladen en rijden maar, binnen een half uur zijn we thuis.
We maken het niet te laat vanavond, want reizen is toch wel vermoeiend.

Maandag 5 november 2012:
Na een rustige ochtend rijden we begin van de middag richting Sanfort. Vandaag komt er  een vriendin van Nel aan,  zij vliegt met Arkefly en arriveert op Sanfort airport.
Het is ruim een uur rijden vanaf ons huis. Nu lezen we heel vaak negatieve berichten over Arkefly, maar vandaag niets dan positieve geluiden. Het vliegtuig is ruim een uur eerder geland en de reis was prima. We moesten een beetje zoeken hoe alles op deze luchthaven verliep, we waren hier nog nooit geweest. Nou, het stelt niet veel voor een vertrekhal en aankomst hal voor internationale vluchten en een vertrek en aankomsthal voor de binnenlandse vluchten. Mooie grote parkeergarage, waar je een kaartje krijgt bij het inrijden. Het betalen moet in de vertrekhal van de binnenlandse vluchten gebeuren, beetje vreemde plaats, maar gelukkig hadden we het informatiebord gelezen, anders moet je toch weer teruglopen ! Je kunt in een aparte ruimte wachten op de passagiers van de internationale vluchten. De passagiers stappen direkt naar buiten, dus het is wel opletten geblazen. Na een poosje wachten, want ja, we zijn natuurlijk te vroeg, komt ze naar buiten. Op naar de garage en rijden maar.
Rond 17.00 uur weer terug in Kissimmee. Even bijkletsen, wat drinken. We besluiten een lichte maaltijd bij Sweet Tomatoes te gaan nuttigen. Was een schot in de roos, gezond en lekker !

Dinsdag 6 november 2012:
We rijden rond half 10 richting Holiday Inn hotel aan de 192.
Hier haalt Nel voor een week een auto op, zodat ze zelf op stap kunnen.
Hierna gaat Arjan richting huis en wij dames gaan naar de Premium  Outlet. We treffen elkaar rond 3 uur bij TGI Fridays, waar we verlaat lunchen.
Hierna naar huis een beetje luieren en natuurlijk de verkiezingen volgen. We zijn blij dat Obama wint en nog 4 jaar krijgt om de USA  uit de crisis te halen.

Woensdag 7 november 2012:
De ochtend wordt gevuld met shoppen en 's middags ligt ons bezoek lekker op de bedjes bij het zwembad.  Zo vliegt deze dag voorbij. Vandaag eten  we bij Logan's Roadhouse. ze hebben hier heerlijke menuutjes voor $ 7,99.

Donderdag 8 november 2012:
Vandaag gaan de dames shoppen bij de Florida Mall. Tussen de middag eten we een heerlijke sandwich bij Nature's Table Cafe op het foodcourt.  Echt een aanrader ! Met de nodige tasjes keren we huiswaarts.
We eten vandaag eens thuis, een pak van Knorr, kip Siam, waar we heerlijke verse groenten  en kip aann toe voegen. Onze vrienden van nummer 100 zijn ook weer gearriveerd en komen 's avonds een borrel drinken.

Vrijdag 9 november 2012:
Vandaaag gaan de vriendinnen samen op stap en blijven Arjan en ik rustig thuis. Hier is ook altijd wel iets te doen. 's Avonds gaan we naar Celebration, waar we heerlijk een hamburger eten bij Market Street. Onze vrienden van nummer 100 gaan ook  mee, gezellig.

Zaterdag 10 november 2012:
Na een ontbijtje, met natuurlijk verse jus, gaan de dames eerst wat boodschappen doen bij de Publix.
Vandaag eten we weer eens thuis, gevulde zalm, boontjes, sla en aardappelpuree.

Zondag 11 november 2012:
Na het ontbijt pakken we de badlakens, stoeltjes, etc. in en rijden naar Daytona Beach.
Het is vandaag heerlijk weer, de mooiste dag van deze week. Onderweg stoppen we bij een Mc Donalds voor een kop koffie, wel maken we hem wat sterker met een zakje espresso poedervan Nescafe, want we vinden de Amerikaanse koffie echt te slap. We vinden het strand hier geweldig, heerlijk breed en je mag na betaling met je auto het strand op rijden.  Na een paar uurtjes op het strand, pakken zich ineens dikke wolken samen en we besluiten danook om maar in te pakken en de bui niet af te wachten.
We zijn alle 4 behoorlijk bijgekleurd. Op de terugweg kopen we een heerlijke milkshake.
Na een uurtje rijden zijn we bij Altamonta Springs, waar we bij een chinees/japans restaurant gaan eten. We smullen van de  sushis's en de gerechten van het chinese buffet.

Maandag 12 november 2012:
Vanmorgen doen we het rustig aan, vriendin Neeltje pakt haar koffer, zij vertrekt vandaag.
Nel en ik brengen haar naar de luchthaven in Sanfort. We rijden rond 12 uur weg.
Na ruim een uur zijn we er, we parkeren de auto en lopen mee naar de vertrekhal. Na het inchecken rijden wij terug naar huis. Via internet zien we dat Neeltje op tijd vertrokken is en na een tussenstop in Miami vliegt ze door naar Amsterdam.

1. Wat een heerlijke week! Groetjes aan Nel. Die zalm ziet er heerlijk uit, van de Publix? Heerlijk dat strand in Daytona... oh wat willen we graag.