dinsdag 24 januari 2012

Zaterdag 21 januari 2012 - Vertrek naar Florida

Allereerst bedankt voor de reacties op mijn vorige berichtje, leuk om te zien wie er meelezen.
Hier dan het vervolg, met een beetje vertraging ...

De wekker loopt om 5.30 uur af, oei wat is het nog donker ! Na een lekkere douche snel een ontbijtje en ik maak ook wat broodjes voor onderweg klaar. De vaatwasser nog even uitruimen, een laatste check en dan vertrekken we. Onze vriend Ed brengt ons met onze eigen auto naar Schiphol, hier arriveren we rond half 8, lekker op tijd dus. We moeten tot kwart over 8 wachten met het inchecken, dit ging gisteren niet via de computer, maar we zijn bijna direkt aan de beurt en kunnen gelijk doorlopen naar de paspoortcontrole. We gaan eerst rustig een kopje koffie/thee drinken, terwijl we dit doen bellen onze vrienden van Country Creek 100, zij vliegen ook vandaag, en komen er aan, dat is dus gezellig reizen zo met z'n 4en. We hebben ongeveer anderhalf uur vertraging, er is gisteren sneeuw gevallen in Chigaco en ons vliegtuig komt wat later binnen. Rond half 12 kunnen we boarden, dit gaat behoorlijk snel en we gaan rond half 1 de lucht in. Het is een rustige vlucht, met de gebruikelijke chicken en pasta als maaltijd.
We hebben een flinke tegenwind en de vlucht duurt dan ook 9,5 uur, dit is voor ons gevoel echt wel lang. Ik lees wat, Arjan kijkt een film en af en toe slapen we een poosje. Op de luchthaven van Chigaco ligt een aardig laagje sneeuw, gelukkig is het nu droog.
We treffen deze keer een erg norse immigration ambtenaar, hij snapt niet dat wij na 5 weken alweer terug zijn, gaan we verhuizen naar Florida ? Nou nee, gewoon vakantie ... na heel lang nadenken zet hij de stempels, goh, wat een nare man !
Door de vertraging hebben we een kortere overstaptijd, zo zie je ieder nadeel heeft zo zijn voordeel !
rond half 5  gaan we boarden en het ziet er naar uit, dat we op tijd vertrekken, tot de gezagvoerder meedeelt, dat we nog moeten wachten op 17 passagiers. Hierdoor lopen we een vertraging op van ruim drie kwartier. Dat is nou weer jammer, maar goed, de vlucht verloopt verder rustig.
In Orlando gaat alles van een leie dakje, onze vrienden gaan naar Alamo een auto regelen en wij pakken de koffers van de band, binnen een uur zijn we thuis op Country Creek Lane.
We laden de koffers uit, wensen onze vrienden welterusten en stappen onze villa binnen.
Hier hebben Sonja en Ray de afgelopen 5 weken vakantie gehouden, zij zijn vandaag verhuisd naar Cane Island.  We vinden ons huis spic en span terug, er ligt een welkomsbrief op ons te wachten op het buro. Ik pak de koffers snel uit en ga daarna naar bed, want we zijn al bijna 24 uur in touw.

lekkere ruime economy plus plaatsen

plaatsen 27 K en J

uitzicht op de luchthaven van Chicago

het is een witte wereld

1. Heeeeerlijk, ik ga jullie volgen. Dat maakt het wachten voor mij weer een stuk aangenamer. Op 4 maart ga ik ook die kant op om mijn ouders (snowbirds) te bezoeken.
    Als jullie zin hebben om met mij mee te lezen......