zondag 29 januari 2012

Zaterdag 28 januari 2012 - Vrije tijdsbesteding, hobby of verslaving ?

De dag begint weer met een heerlijk zonnetje, de temparatuur loop snel op naar de 20 graden en in de middag is het rond de 25 graden. Als we 's middags op de bedjes liggen, denken we  aan alle thuisblijvers, die zich nu in moeten stellen op een winterperiode in Nederland met temperaturen ver onder het vriespunt. 
Om toch onze weerstand te behouden pers ik bijna dagelijks een heerlijk vers sapje. De sinaasappelen hebben we op de Farmers Market in Webster gekocht en de grapefruits krijgen we van buurman Ed, nou verser kan het niet.





Sinds kort speel ik met diverse vriendinnen Wordfeut. Voor degene die niet weten wat dit is, het is scrabble, maar dan op de Ipad. Het bordspel vond ik nooit echt boeiend, maar de digitale versie  is echt leuk. Soms heb ik een paar  spelletjes tegelijk open staan en ja het houdt je eigenlijk de hele dag bezig. Soms verbaas je je dat een woord bestaat, want ik speel het wel zonder enige hulpmiddelen, zoals woordenboeken etc. Soms kijkt Arjan wel eens mee als het er hopeloos uitziet, maar dat is dan ook alles.
In het begin ben je alleen maar bezig om woorden te maken, maar na een paar spelletjes ga tactisch spelen, soms defensief, soms offensief, ligt aan de tegenstander.
Voor de lezers, die ook Wordfeuten,  mijn  naam is Arjan1951, stuur me maar een uitnodiging als je zin hebt om te spelen.

3 opmerkingen:

  1. Ja leuk Wordfeud, hier hebben we het ook een tijdje gespeeld.
    Helaas gebruiken heel veel mensen wel hulpmiddelen, dan is het meteen een stuk minder leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook bij mij zit mijn phone bijna vergroeid aan mijn hand...verslavend hoor, dus een uitnodiging is al jullie kant op! Ook ik speel alleen met gebruik van mijn (grijze) hersencellen, is ook wel de leukste manier vind ik!
    groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou ik moet toch ook maar eens een Ipad gaan kopen,vdan kan ik me ook aanmelden voor Wordfreud we zitten ook al op Facebook

    BeantwoordenVerwijderen