zondag 5 februari 2012

Donderdag 2 februari t/m Zondag 5 februari 2012 - De dagen vliegen voorbij ...

Allereerst, iedereen die een reactie achter heeft gelaten, heel erg bedankt, het geeft weer inspiratie om er mee door te gaan.

Het is nu zondagavond, rond 7 uur als ik het weblog weer eens bij ga werken. Afgelopen week is er niet erg veel gebeurd, maar  onderstaand toch een kort verslag.

Donderdag, het blijft mooi weer en dat maakt dat we eigenlijk niet veel doen, buiten de dagelijkse klusjes die moeten gebeuren. Ook komen er nog regelmatig uitnodigingen voor Wordfeut binnen, en ja daar gaat ook tijd in zitten.

Vrijdag, vanavond arriveren onze huurders Pieter en Petra, in ons townhouse op Coral Cay. We gaan in de loop van de ochtend even checken of alles er netjes uitziet. Afgelopen week is de vloerbedekking gereinigd, nou dat is goed te zien. Het is weer keurig schoon. We testen de tv en wifi en ook de lockbox bij de deur wordt geopend, stel je voor dat de code niet werkt ! We laten een kleine attentie achter, alsmede nog wat spullen, zoals badlakens en kussentjes voor de  buitenstoelen, ook zetten we de senseo op het aanrecht. Alles is klaar voor de gasten !
We gaan vandaag weer het zwembadwater laten controleren bij Pinch a Penny, ja nu met deze hoge temperaturen moet er wat meer gloor in en de pomp kan nu 5 a 6 uur draaien. Wat krijgen we hier toch altijd goede adviezen !
Voor het avondeten wilde ik een heerlijk gegrild kippetje bij de Walmart halen, maar ik had pech, de grill was out of order, nou dan maar kipkluifjes deze keer, ook lekker.

Zaterdag, rond tien uur bel ik naar Coral Cay, we zijn benieuwd of ze gearriveerd zijn..... nou, met wat hindernissen zijn ze afgelopen nacht in Kissimmee gearriveerd. Zie voor een uitgebreid verslag hun
weblog
Ze komen rond 11 uur een kopje koffie drinken, vol trotst toont Pieter de mooie huurauto die hij bij Alamo heeft meegekregen na een kleine opgrade. We kletsen gezellig bij en na een poosje gaan  ze richting Coral Cay, eerst een korte broek aan doen, ze waren nog een beetje winters gekleed ! Maar ja, wat wil je als je uit Nederland vertrekt met temperaturen onder het vriespunt.
Arjan maakt het straatje voor de containers af en ik begin binnen met wat schoonmaakwerkzaamheden, ja, er moet toch wel en keer wat gebeuren !
Inmiddels zijn onze vrienden van nummer 100 terug van hun cruise en we lopen even bij hun langs om bij te praten. He, gezellig dat ze er weer zijn.

Zondag, Vandaag is het de dag van de "Big Game", de Superbowl 2012. De American Footbalteams  The Giants uit New York  en The Patriots uit New England,  spelen vanavond om 18.00 uur  tegen elkaar. En heel sportminded Amerika zit dan voor de buis.
Ons kan deze sport niet zo boeien, maar dat komt ook eigenlijk omdat we de spelregels niet goed kennen. Vanmorgen heeft Arjan via internet de Nederlandse voetbal competitie gevolgd, verlies voor Ajax en winst voor Feijenoord.vandaag. We gaan rond 12 uur op de fiets richting Celebration, het is behoorlijk warm om te fietsen, misschien zouden we het in Nederland bij deze temperatuur te warm vinden om te fietsen .... Het is gezellig druk in Celebration, er is een klein marktje met allerleei spullen, zoals noten, zeep, en handgemaakte spulletjes, ook staan er een paar fruit en groenten kramen, maar hier zijn de prijzen bijna gelijk aan die van de Publix of Walmart, nou dan gaan we er niet mee lopen slepen. We eten een heerlijke een hamburger bij Restaurant Marketstreet en daarna fietsen we weer terug naar huis. Het is overal ontzettend druk, de parkeerplaatsen bij de restaurants staan bommetje vol, ja iedereen wil een late lunch of early diner, zodat ze op tijd thuis zijn voor de Superbowl.
Onderweg zien we nog een medium size alligator die lekker in de zon lag, nou, lekker laten liggen dus ! We hebben hem niet wakker gemaakt !
We zijn rond 3 uur thuis en hebben dan 28 km gefietst, tijd voor een poosje op de bedjes !
We hebben onderweg naar Celebration een paar druppels regen gehad, maar hier in Kissimmee heeft het  geplenst, even een plaatselijk buitje, kon geen kwaad.
Arjan kijkt naar Studio Sport via BVN en later schakelen we over naar de Superbowl.
Nog even paar leuke weetjes, heeft Arjan vandaag gelezen in de krant :  er zijn 400 miljoen chicken wings verkocht, deze worden tijdens de wedstrijd heerlijk opgepeuzeld en de reclames die tijdens de wedstrijd worden uitgezonden, brengen 4 miljoen per 30 seconden in het laatje, dus ook deze Superbowl is big business.

we kunnen nu op onze sokken naar de vuilnisbak

de zondagsmarkt in Celebration

Market street, ons favoriete restaurant in Celenbration
we fietsen langs de golfbaan en al die mooie huizen

een leuk stulpje
of misschien deze ...
alligator in de zon

Superbowl

1. Jeetje, niet al het mooie weer opmaken hoor. Het is angstig, zo fijn als het winterweer zich ontwikkelt in Florida, d'r is geen winterweer. Nou ja, mocht het toch ietsjes minder worden, dan hebben we in ieder geval de Senseo nog!

2. Wat een heerlijke dagen zitten er weer op, jullie boffen toch echt met dit weer zeg!
    Straatje ligt er weer keurig bij, weer iets oom af te strepen van de kluslijst.

3. Het straatje is mooi geworden, geen natte voeten meer. Leuk die markt in Celebration.

4. Heerlijk dat weer bij jullie, hier is het de hele dag klappertanden!! Ons favoriete restaurant ligt ook in Celebration, Colombia. Zo'n leuk plaatsje ook om gewoon een beetje rond te hangen.
    Geniet er maar lekker van,