maandag 19 maart 2012

Zondag 18 maart 2012 - onverwachts bezoek

We doen het deze ochtend rustig aan, rond half 9 staan we op en genieten van een gekookt eitje, verse jus en koffie.
Terwijl we nog wat lopen te lummelen gaat de bel .... We verwachten geen bezoek, dus het zal wel een of andere verkoper zijn of een jehova getuige misschien ?? Ik doe de deur voorzichtig open, bedacht op de welbekende schoen die er tussen gezet kan worden, maar nee hoor er staat een onbekend echpaar op de stoep. "Hallo ik ben Claire en dit is mijn man Philippe" zegt de dame, ik moet even nadenken, maar na het horen van haar Belgische accent schiet mij in gedachten wie ze is.
Enige weken geleden kreeg ik een mailtje van Claire, zij had mijn weblog gevonden en wilde hier op reageren, want zij hadden in 1996 een huis gehuurd op Country Creek. Blijkt achteraf nummer 100 te zijn, het huis van onze vrienden, wat een toeval ... In de woning lagen destijds folders van een makelaar en door de toenmalige prijs/kwaliteiverhouding Was hun interesse gewekt om zelf een woning in Florida te kopen. En dit gebeurde ook, in 1997 kochten zij een woning in Clermont en komen sindsdien hun vakanties doorbrengen in Florida.
Wil je hun huis bekijken, ga dan naar hun   website
Uiteraard liet ik hen niet op de stoep staan maar nodigde hen uit verder te komen. Ze verontschuldigden zich dat ze zomaar onaangekondigd aanbelden, maar dat is toch leuk overwachts bezoek ! We hebben onder het genot van een kopje koffie heel gezellig ervaringen uitgewisseld, want als huiseigenaren heb je veel gespreksstof .. Na een poosje nemen we afscheid met de afspraak om in ieder geval kontakt te houden via de mail. Wij zullen waarschijnlijk geen tijd meer om hen in Clermont te bezoeken, want zij vertrekken volgende week alweer. Als het deze keer niet gaat lukken, dan vast wel in het najaar. Goh, wat leuk om zo weer eens nieuwe kontakten in Florida op te doen.
's Middags genieten we heerlijk van de zon en de pool, dit was een lazy sunday.

we genieten nog steeds van de grapefruits van buurman Ed











4 opmerkingen:

  1. Nooit doen;onverwacht op bezoek bij Ina en Arjan. Want dan grijp je naast de appeltaart...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt Ton...dat is goed om te weten!
    Zitten jullie er toevallig ook in Augustus??;-D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goede hint. volgende keer bellen we eerst...omwille van de appeltaart
    claire

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen